"Nu mă mai reprezintă nimeni"

| |

24 decembrie 1989: după foarte multă vreme, primele colinde la radio: "Şi mie şi la toţi cei din casă ne-a venit să plângem...." .

Crăciunul anului 1989 - primele colinde, primele clipe ale unei alte existenţe.

O poveste de Magdalena şi Octavian Fărcăşanu.

În 2007

Povestea începe aşa: în 27 octombrie (a.c.) primeam o scrisoare - o scrisoare "pe hîrtie", scrisă de mână, cum foarte rar am mai primit în ultima vreme...."Ia te uită!", mi-am spus, "cineva a petrecut un timp scriind, apoi un altul, ducând scrisoarea la poştă"....Am fost emoţionată şi, recunosc, bucuroasă...Mult mai bucuroasă am fost, însă, citind-o. Printre altele, spunea: "(...) împreună cu copiii mei studenţi am trăit cu însufleţire acele zile şi nopţi. De exemplu, pe 22 decembrie noaptea am plecat la chemarea celor de la TV, ca să-i apărăm.

Povestea asta începe însă aşa:
"În seara zilei de 22 decembrie au început împuşcături vis-a-vis de blocurile de pe strada Caracal din Craiova, unde locuim noi. Aproape că ţi-era teamă să mai ieşi din casă...", spune Magdalena Fărcăşanu. "S-au tras tone de muniţii acolo...În blocul nostru există şi-acum găuri şi sunt alte blocuri care-au fost făcute praf!", completează domnul Octavian Fărcăşanu.

Povestea este fascinantă - şi nu pot decât să vă invit s-o ascultaţi. Chiar dacă, din păcate, nu are chiar happy end:
"- Este România aşa cum o visaţi atunci? Cum aţi visat atunci că va fi?
 - ...Nu este (....) deşi este o Românie mai frumoasă. (...) Noi nu avem...n-am trăit aşa frustrări după 89, copiii noştri au avut posibilităţi mai mari să se afirme... în fine, noi suntem împăcaţi cu situaţia dar nu resemnaţi!  
Nu avem în clasa politică personalităţi care să ne reprezinte, asta este durerea mea! Nu mă mai reprezintă nimeni!!", spune Octavian Fărcăşanu. "Probabil că nu eram pregătiţi, la nivel de naţiune, pentru această schimbare", adaugă şi Magdalena Fărcăşanu, "cred că pentru nivelul de dezvoltarea al României (de-atunci, n.r), de dezvoltare politică, civică ne-a luat, cred, prin surprindere...."


P.S.  În scrisoarea sa, Magdalena Fărcăşanu mai scria: "În mai multe ziare din 24 (decembrie, n.r) cred, apare o fotografie cu fiul meu (Octavian Petru Fărcăşanu, n.r) şi cu un coleg al său (viitorul meu ginere), ei purtând pancarta "Copiii noştri vor fi liberi"
În prezent ei sunt pe continentul american, fiul în SUA şi fiica în Canada".

Octavian Petru Fărcăşanu (stânga) şi Bogdan Chiru

Aşa aveam să ajung să-l intervievez pe Octavian Petru Fărcăşanu pentru ediţia din 23 decembrie şi pe soţii Fărcăşanu, pentru cea din 24.

 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.