"Au fost ani foarte grei!"

| |


Mircea Ivan, Ph.D,
Assistant Professor of Medicine, Microbiology and Immunology,
Indiana University Melvin and Bren Simon Cancer Center,
Indianapolis, USA

A terminat Liceul Industrial nr 8 din Braşov - astăzi, Colegiul Naţional "Dr.Ioan Meşotă" - în 1986, ce şef de promoţie.
A intrat primul la Facultatea de Medicină din Bucureşti, tot în 1986.
A făcut apoi un doctorat la Universitatea Cardiff, din Marea Britanie; apoi a descoperit "senzorii de oxigen" - specialiştii ştiu de ce e important! :-) - "transferat", deja, pe alt continent - cel american - şi la o altă universitate - Harvard.
A produs, în 2001, unul dintre cele mai citate articole din acel an. Şi nu s-a oprit aici - astăzi, lucrările lui numără peste 3200 de citări în reviste de specialitate cotate internaţional.

În 1989, şi-a dat seama "că nimic nu este etern în istorie".

Ideea plecării a apărut imediat "România, la acel moment, nu-mi oferea nici o perspectivă.
- Dar ai avut vreodată sentimentul că România n-a avut nevoie de tine?...De tine şi de alţii ca tine...
- Eu am plecat imediat după facultate, poate că ar putea să răspundă colegi care au plecat mai târziu...N-am avut timp să-mi dezvolt sentimentul ăsta" - aşa că, în 1991, pleacă la doctorat în Marea Britanie, la Universitatea Cardiff.















Mircea Ivan, prim plan stânga, la Universitatea Cardiff, Marea Britanie

"Ce m-a impresionat acolo?
Oamenii. 
Erau extrem de politicoşi.
(...) Românii, chiar şi-aici (n.r în America) au opinii foarte puternice şi sunt foarte greu de angajat într-o dezbatere care să ramână în limite politicoase."

1998 - America
"Au fost nişte ani nebuni! Dar (...) probabil c-aş fi făcut acelaşi lucru, dac-ar fi fost s-o iau de la capăt."

Acasă, în America?
"Poate e natura umană să ajungi să te simţi undeva acasă, mai ales când ai familie, copii...am aici mulţi prieteni, colegi de facultate, de liceu...deci, probabil că este natura umană să-ţi găseşti acest sentiment de "acasă".
Mă gândesc, pe de altă parte, că or fi oameni care au rămas în România şi nu se simt acasă... "

Lecţia americană?
"Pentru mine, este că individul (atunci când i se dau posibilităţi) poate să-şi pună în valoare foarte multe resurse".

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.