Cipariu:Aveam vise cu Ceauşescu

| |


Dan Mircea Cipariu este poet,jurnalist, manager cultural. În 1989 avea 17 ani iar vara îl găsea într-o tabără..pe care şi-o aminteşte frumos..

În vara lui 1989 eram undeva la 7 km de Blaj si tot în vara aceea mi-aduc aminte că am fost la ultima tabără naţională de creaţie a Uniunii Tineretului Comunist care s-a ţinut la Cluj şi era foarte interesant că, deşi eram într-o epocă nenorocită, probabil că cei mai mulţi dintre ascultători îşi amintesc cozile la zahăr, ulei, la Cluj trăiam intr-un fel de hiperrealitate pentru că, cu profesorii noştrii: Iaru, Cărtărescu, Lefter ne aflam în afara unei chestiuni dogmatice

Şi totuşi realitatea acelor vremuri lăsa urme asupra adolescentului rebel..

Eu aveam vise cu Nicolae Ceauşescu. Într-atât mă obseda ceea ce se întâmpla în România. Şi găseam cele mai imprevizibile şi mai spectaculare argumente prin care îi spuneam să dea oamenilor căldură, alimente ş.a. Acest vis pe care l-am avut din septembrie până în decembrie se transforma treptat în coşmar.



Speranţa a încolţit cu greu...
Pe 21 mă gândeam că ceea ce s-a întâmplat la Timişoara va fi terminat într-o baie de sânge.

Revoluţia a petrecut-o pe stradă, în piaţă, la Tvr şi acolo unde spune că era ''locul lui de muncă'':
La liceu am organizat împreună un coleg şi cu câţiva profesori de acolo o celulă a CFSN-ului şi am stat acolo de pe 22 pe 27.

Dacă nu ar fi fost Revoluţia spune cu umor că ..
Am un prieten, George Mihăiţă, care spunea:’’ la şarmul tău probabil l-ai fi impresionat pe Nicu Ceauşescu şi ai fi ajuns secretar cu propaganda al UTC’’.
Convingerea sa este însă, că datorită firii sale, ar fi avut repede probleme cu autorităţile.


În decembrie 2009, Dan Mircea Cipariu  coordonează antologia şi evenimentul Manifest.20.rEvoluţie, un proiect multiart propus de artistul vizual Mihai Zgondoiu ce doreşte să recupereze cele mai subiective fragmente, fotograme şi şabloane vizuale din decembrie 1989.
În cadrul antologiei ,20 de poeţi români mărturisesc, prin textele lor, trăirea pe viu a Revoluţiei Române.
20 dintre poeziile ce vor putea fi ascultate şi la Radio România Cultural, vor fi multiplicate în 50000 de manifeste şi vor fi aruncate pe 18 decembrie 2009 dintr- un elicopter ce va survola Timişoara.


2 comentarii:

Anonim spunea...

Pretty great post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I
have really enjoyed surfing around your weblog posts.
In any case I will be subscribing in your rss feed and I am hoping you write
again very soon!

Look at my weblog: world at arms hack tool, http://www.webrush.net/ch0424-2/c_20080815170158306514,

Anonim spunea...

Computer psn code games have now turn into a video game player is the fact that Playstation 3 but also Xbox tend to be
another tabs too. The new attending can could could could could could could could could could could could could
could could could could cause a problem down the absolute aisle ends the level.
You can get them for the complete new year. Why spend psn code so a lot of you are
playing.

Check out my page; Generateur de code PSN

Trimiteți un comentariu

.