"Singurul loc perfect este în tine însuţi"

| |















"Am o abordare de explorator"
Adina Dabija, scriitoare, practicant de medicină chineză
Quintessence Acupuncture Clinic,
Bronx, New York
http://www.quintessenceacupuncture.com/



Am realizat abia la sfârşit: toată discuţia mea cu Adina (într-o minunată şi însorită după amiază de august, în Grădina Botanică din New York) s-a învârtit sau s-a "adunat" în jurul a ceea ce este, de fapt, după cum aveam sa realizez, pasiunea ei de-o viaţă: medicina tradiţională chineză: "Medicina orientală (...) este, de fapt, o mare metaforă! (...) Yin şi yang, bine şi rău...(...) Eu cred că medicina energetică este medicina secolului viitor."


Anul trecut, Adina a terminat un masterat in medicină orientală, ierbologie şi acupunctură după ce, la începutul anilor 2000, făcea, în Canada, un altul, în multimedia şi jurnalism:
" - Ce-a fost înainte: pasiunea pentru medicina orientală, poezia, jurnalismul?
- Oamenii nu pot trăi dacă nu înţeleg şi nu fac sens...Poţi să înţelegi lumea din unghiuri diferite - eu am încercat în acelaşi timp mai multe unghiuri: jurnalism, poezie, teatru iar acum ceva foarte direct, explorarea corpului uman."





Ştiu, din cele spuse de ea, ca nu-i place America: "Nu pot sa spun că nu-mi place America dar nu este locul în care sa vreau să-mi cresc copiii (...) "Este o societate funcţională", mai spune Adina, "da, şi ăsta e un lucru bun (...) dar aici omul este o maşină de muncit!"
Şi-atunci, locul perfect?
" (...) Singurul loc perfect este, cumva, în tine însuţi!



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.