Doru Paul: Paradoxul este natura lumii

| |

Doru Mugur Paul, oncolog, Lincoln Memorial Hospital, Bronx, New York, SUA

Iluziile

Atunci (în decembrie), pentru câteva zile, am crezut sincer în schimbare, am crezut sincer că în România se poate face ceva, am crezut în entuziasmul zilelor acelea în care toată lumea se îmbrăţişa pe străzi...am crezut sincer!...

Studenţia

Unora dintre profesorii de la medicină le era frică...le era frică de studenţi şi de-aceea aveau o simpatie total ipocrită pentru ei (...) Şi-aşa a apărut apelativul "domnule student"!


America

Pentru mine, la nivelul acelor ani, America reprezenta un fel de Mecca pentru cercetarea în oncologie.

Idealurile şi, respectiv, scopurile omului european sunt diferite de idealurile, scopurile omului american: în Europa, oamenii sunt mai echilibraţi.

România

În România nu există interes pentru cercetare în structura politică - sau nu există încă! Nici (...) din partea statului şi, din păcate, nu există nici iniţiative private, cum ar fi, de exemplu, iniţiativa unui Rockefeller american care să facă Institutul Rockefeller (...) Miliardarii români nu au încă educaţia miliardarilor americani, nu au încă dorinţa acestora ca după ei să rămână ceva: un nume, o fundaţie, o clădire.

Şi totuşi...

- Pentru mine, România este un fel de port.
Mă gândesc tot timpul la România cum se gândea, probabil, Ulise la Itaca.
România nu este o opţiune, este o realitate.
Este punctul din care am plecat şi punctul în care întotdeauna mă întorc...
- Într-un fel sau altul...
- ...În toate felurile...

1 comentarii:

Anonim spunea...

Dorul tau de Romania seamana cumva cu cel al meu de Maramures. Scriam candva ... " Maramuresule, cu tine ma hranesc! ... Poate de aceea sunt flamand de atata vreme..". Petru

Trimiteți un comentariu

.