Plecarea din România, drum fără întoarcere

| |

N-am ştiut că e aşa de greu la început în America.....Atunci când vii aici, la început eşti şocat! Şi vrei să mergi înapoi acasă!.. Dar dacă eşti ambiţios, treci peste asta şi începi să te obişnuieşti....Eu acum mă simt mult mai acasă aici decât în România...


În America există oportunitate şi oamenii ăştia înţeleg de foarte mici asta. Şi sunt motivaţi să meargă tot timpul înainte. (...) Mi-aduc aminte, în România, nu mi-era clar ce se întâmplă după ce termini (facultatea). Singura chestie care mă motiva în şcoală a fost că (...) am vrut tot timpul să fiu primul. Dar nu mi-era clar la ce îmi foloseşte asta....dar aici, (americanii) înţeleg: pentru că am să fiu bun, am să am bani să mă duc la college, am să am bani să îmi permit să trăiesc o viaţă bună, am să-mi trimit copiii la college, o să călătoresc...


Cum ar trebui să facă românii să ajungă ca americanii? (...) Să fie mai productivi. Şi-atuncea să existe motivaţia (...) care generează competiţie şi care drives everything.


Ce mă impresionează pe mine aici (în America) (...) este cât de motivaţi sunt studenţii...


Călin Belta,
Hybrid and Networked Systems Lab,
Mechanical Engineering, Systems Engineering and Bioinformatics,
Boston University, USA

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.