Majuru: Am trăit un sentiment de stupoare

| |

Scriitor, istoric şi doctor în geografie umană, Adrian Majuru s-a născut in 1968 la Bucureşti, oraş pe care îi place să-l disece în toată anatomia lui. In vara lui 1989 nu avea sentimentul că se va schimba ceva:

Nu era sentimentul schimbării. Era sentimentul inutilităţii. Intr-o mare măsură s-a păstrat şi acum.



Revoluţia din 1989 l-a surprins însă la Arad, unde îşi satisfăcea serviciul militar:

Mă aflam în Arad şi pe 16 decembrie eram deja în alarmă de luptă, cu armament şi pregătiţi să vedem ce se întâmplă.

Nu ne spuneau nimic altceva decât legat de Timişoara. Că acolo e o demonstraţie ,că ar urma să contagieze Aradul şi că pe această contagiere, dacă s-ar fi cronicizat, atunci am fi fost, din punct de vedere militar, agresaţi de Ungaria.

Am avut un sentiment de stupoare, pentru că atunci când eşti încartiruit nu trăieşti aceleaşi sentimente printre camarazii tăi, însă la câteva zile mi-am dat seama de câte oportunităţi se deschid.


Ce-i place si ce nu în România după 20 de ani:

Aş topi toată treaba asta într-o singură poveste: Mă dezamageşte tocmai faptul că nu-i nimic care mă bucură.

De la strungar la doctor în geografie umană, aşa s-ar putea rezuma povestea lui Adrian Majuru, invitatul emisiunii După 20 de ani. Poveşti adevărate din data de 15 octombrie 2009.


2 comentarii:

Laura Ion spunea...

În afara targetului propus de dvs., realizatorii, personal am "luat" emisiunea ca pe un dar al memoriei, o reamintire de care am (avem) nevoie, pentru a şti de unde s-a plecat, unde s-a ajuns, ce s-a pierdut pe drum... Un impuls pentru a-mi aminti de unele, de altele (lucru care cred că se întâmplă chiar povestaşilor-invitaţi, dar şi unora dintre realizatori, cu vârste ..rezonabile, pe atunci), de "lucrurile cu adevărat importante", pe unele eu însămi trecându-le într-un nemeritat loc secund, din cauza ratării ... "jocului secund", prin pierderea-n jocurile moriştilor cotidianului

Viorela Codreanu Tiron spunea...

Stimate dle Majuru, Revista Nomen Artis - Dinclo de tacere isi doreste sa preia in paginile sale un material de-al dvs.: "Intelectualul valah şi feuda culturală", care a mai aparut in cotidianul.ro
Ne permiteti sa-l republicam?
Cu aleasa pretuire, Viorela Cdreanu Tiron

www.nomenartis.ro

Trimiteți un comentariu

.