Perjovschi: Eu nu mi-am inteles trecutul

| |

Dan Perjovschi (al doilea din stinga) la Liceul de Arta (1979)

Eu, daca-as fi stat si as fi ramas in acel sistem, as fi ratat o groaza de posibilitati. E simplu. In decembrie 1989, eu nu numai c-am crezut ca aia-i revolutie, chiar pentru mine-a fost. Deci ma port in consecinta. Indiferent cine ce zice. Am trait momentul ala, am fost acolo, mie pe ala nu mi-l ia nimeni, pentru mine lumea s-a schimbat in momentul ala si schimbata ramine. Si in functie de acel eveniment eu judec ce se intimpla astazi... In primul rind am inteles ca, chiar daca lucrurile vor evolua aici nasol, te poti opune.


Nascut in 1961 la Sibiu, desenator, ilustrator, jurnalist si autor de performance, Dan Perjovschi abordeaza teme sociale de actualitate avind un rol important in cultura romaneasca de dupa 1989 prin ilustratiile si articolele sale din revista "22". Dan Perjovschi a intervenit pe peretii unora dintre cele mai importante muzee si galerii de arta contemporana din lume, cum ar fi MoMA (New York) sau Moderna Museet (Stockholm). Arta sa este o combinatie de caricatura, desen animat si grafitti.



Dan si Lia Perjoschi la Liceul de Arta (1979)


1 comentarii:

Laura Ion spunea...

În afara targetului propus de dvs., realizatorii, personal am "luat" emisiunea ca pe un dar al memoriei, o reamintire de care am (avem) nevoie, pentru a şti de unde s-a plecat, unde s-a ajuns, ce s-a pierdut pe drum... Un impuls pentru a-mi aminti de unele, de altele (lucru care cred că se întâmplă chiar povestaşilor-invitaţi, dar şi unora dintre realizatori, cu vârste ..rezonabile, pe atunci), de "lucrurile cu adevărat importante", pe unele eu însămi trecându-le într-un nemeritat loc secund, din cauza ratării ... "jocului secund", prin pierderea-n jocurile moriştilor cotidianului

Trimiteți un comentariu

.