Lucian Ban: Probabil că aş fi fugit

| |

Iată ce notam în urmă cu câţiva ani...

Cineva îmi spune la ureche:

Concertul acesta îmi pare că e exact aşa cum mi-am imaginat când eram mic că sunt concertele de jazz: la subsol, mult fum şi o scenă mică.

Unde suntem?

Nu Chicago, nu New York, da. Art Jazz Club, Bucureşti. Un concert cu pianistul Lucian Ban.



Lucian Ban a fondat grupul The Jazz Unit Quintet în 1994 si a realizat doua albume ca lider la Casa de discuri Green Records: Changes – Live at Green Hours în 1998 si From now on în 1999. Al doilea album a câstigat în România Marele Premiu pentru cel mai bun album decernat de Asociatia Compozitorilor Români (2000). Una dintre piesele originale de pe primul album a fost inclusa ca tribut în cartea despre faimosul pianist sud-african Abdullah Ibrahim publicata de prestigiosul Das Booktrader în Copenhaga. În 1999 se muta la New York unde formeaza Quintet-ul cu saxofonistul Alex Harding. Lucian Ban a compus de asemenea muzica pentru productii de teatru, filme si balet. Canta frecvent cu trupa sa sau ca invitat in cluburile de jazz din New York, turnee in Europa si este membru BMI Composers Jazz Workshop. Lucian Ban a realizat doua albume în America: Somethin’ Holy si Premonition, realizate în februarie si martie 2003.

Lucian Ban vorbeşte despre perioada '89-'09 prin prisma artistului care-si împarte viaţa intre două continente:

Ne-am scuturat de un regim sinistru. Am intrat într-un nou regim, am intrat cu probleme - le avem în continuare - dar, lucrurile merg înainte, chiar dacă greu şi chiar dacă multe sunt o ruşine, merge înspre bine. Mi-e destul de greu să spun ce aş fi făcut în cazul în care nu s-ar fi schimbat regimul. N-as fi putut să-mi continui cariera de jazz. Tot timpul am avut o problemă cu autoritatea... probabil că as fi fugit.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.