"Canada îmi părea o Europă cu zgârie nori"

| |

Aprilie 2009. Pe aeroportul din Chicago, "în tranzit, pe un coridor fără sfârşit...".


Alexandru Banc are 43 de ani.

A terminat "exact acum 20 de ani", cum singur spune, Facultatea de Automatică şi Calculatoare a ceea ce, înainte de 89, se numea Institutul Politehnic din Bucureşti.

In 1991, "imediat după terminarea facultăţii", a plecat în Canada. "Nu ştiam nimic despre Canada, credeam că e un fel de Europa cu zgârie nori". Şi de-atunci lucrează în domeniul lui. "Scriu soft. Asta fac de când am început să lucrez. Şi-mi place!". "E un avantaj", mai spune Alexandru Banc , "pentru că nu a trebuit sa dau nici o recertificare, ca doctorii (să nu mai vorbim..) sau profesorii, de exemplu. Pentru profesori e foarte greu, trebuie să dea din nou examene...."

La Nortel a  ajuns după alte două treceri (scurte dar necesare), pe la alte două companii canadiene. Aşa a câştigat "experienţa canadiană" pe care toate interviurile de angajare o cereau. Şi de 14 ani lucrează la Nortel "N-am fost niciodată concediat! Asta e trăsătura caracteristică a carierei mele...n-am fost niciodată concediat, în 20 de ani de când lucrez! (...) Dar tot timpul, în cei 20 de ani, am simţit că aş putea fi....", spune Alexandru ca răspuns la întrebarea mea "cum e mediul profesional din Canada?" Despre care mai aflu că e foarte... profesional dar şi foarte solicitant. "Însă nu aşa ca cel american. E mai dur şi mai competitiv ca-n Europa dar nu chiar aşa ca-n America. Din acest punct de vedere, Caanda e undeva între Europa şi America".

De ce  plecarea din România?
Pentru că "îmi dădeam seama că lucrurile nu merg aşa cum trebuie. Dar nu credeam că vor trece 20 de ani (şi tot nu va fi bine...), ziceam aşa, că vreo 10...
- Şi tu n-ai fi avut răbdare 10 ani...Pentru tine era prea mult...
- Da! Pentru mine ar fi fost prea mult!"

Ce ştia despre Canada înainte de emigrare?
"Mai nimic...mi-o închipuiam că e un fel de Europă cu zgârie nori..."

Vârsta ideală pentru emigrare?
"Cu cât eşti mai tânăr, cu atât e mai bine. E important să fii naiv, să nu-ţi dai seama exact la ce te îmbarci".

Şi pentru că, la noi, poveştile se pot şi termina cu "A fost odată", ei bine aşa se termină şi cea de azi - doar pentru ca mâine să înceapă o alta, povestită tot de Alexandru Banc, senior software designer la Nortel, Canada.

1 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua,

Sunt o fosta colega de facultate a lui Alexandru Banc, incercam sa dam de urma lui pentru intalnirea de 20 de ani de la terminarea facultatii.
Daca e interesat sa ia legatura cu fostii colegi de facultate, il rugam sa se alature grupului Yahoo AC1990 special creat in acest scop

Multumim
Colegii lui Alex

Trimiteți un comentariu

.