Axinte: După 89 România devenise un bazar

| |


Şerban Axinte (33 de ani), poet şi critic literar din Iaşi, este în prezent cercetător ştiinţific la Institutul de Filologie A. Philippide al Academiei Române – filiala Iaşi. De curând şi-a susţinut teza de doctorat cu tema “Teorii ale romanului în literatura română”. Uneori cântă folk şi rock, a inregistrat cateva piese, dar nu a lansat inca nicun album.



În 89 era elev de şcoală generală, dar totuşi simţea presiunea socială.

Eram in clasa a saptea... Am visat Revolutia cu o noapte înainte. De fapt am visat că un coleg mi-a spus: „Ceauşescu a fost arestat”. Şi a doua zi, în tramvai, i-am spus tatălui meu în limbajul de lemn al epocii că ziua de 22 decembrie va rămâne înscrisă cu litere de aur în istoria poporului nostru.
Nu merg pe ideea că am fost eu paranormal, dar a fost ciudat acel vis pe care nu-l voi uita niciodată în viaţă.



Eram student când am găsit cravata roşie de pionier în casa părinţilor mei. Mi-am pus-o la gât şi m-am surprins făcând exact aceleaşi gesturi ca atunci, ca şi cum nu trecuse nicio zi. Modul de a-mi pune cravata pe inel, de a o îndrepta la spate, de a o umfla cumva în faţă... Făceam aceleaşi gesturi în aceeaşi ordine.

Ieşirea din comunism a fost o salvare, numai că nu a fost bine gestionată... S-a încercat o întoarcere la spiritul interbelic, dar recuperarea aceasta a fost haotică. Să ne amintim de nenorocirile de la începutul anilor 90, când România era un Balcani supradimensionat, în sens negativ. Devenise un bazar uriaş.





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.