"America te obligă să fii creativ"

| |

Cu Alexandru Sălcianu, software engineer, Google New York
august 2009

"Viaţa nu e o probă care are loc într-o zi, între orele 9 si 12; viaţa e o chestie continuă, unde trebuie să ştii să-ţi dozezi efortul şi să produci progres continuu."

Nu e un motto dintr-o carte ci o filosofie de viaţă - e filosofia de viaţă a lui Alexandru Sălcianu după care s-a ghidat, cel putin pînă acum, la 35 de ani: a terminat, în 1994, Liceul de Informatică din Bucureşti; a urmat, apoi, timp de trei ani, Facultatea de Automatică, tot din Bucureşti, după care şi-a continuat studiile (timp de 2 ani), în Franţa.
De ce n-a rămas în Franţa?
"În computer science, dacă vrei să faci ceva de top, America este, până la urmă, o destinaţie naturală".
1999 este anul în care pleacă, prin urmare, în America iar 2006 - cel în care îşi ia doctoratul la MIT; după un an de lucru la o companie mică de software din Boston, Alexandru Sălcianu alege, veţi vedea, compania pe măsura competenţelor sale: Google, în New York.

N-am avut nici o îndoială că este locul potrivit pentru el după cum n-am avut nici o îndoială că America i se potriveşte: "Mediul american este foarte competitiv, recrutează global."

L-am întrebat cum ar caracteriza sistemul de învăţămînt american: "În sistemul european, studenţii concurează împotriva sistemului (...) În America, (...) fiecare curs este o competiţie între studenţi, este un sistem care încurajează foaret mult opţiunea individuală. Sunt foarte puţine cursuri impuse."

C-a găsit diferit în America faţă de ceea ce ştia?  
"Ceea ce îmi amintesc foarte, foarte bine a fost sentimentul extraordinar de clar că aici era vorba despre un nou început (...) şi că orice este posibil". Dar, în acelaşi timp, "a fost o impresie de străinătate pe care n-am simţit-o în Franţa. Ca atmosferă, Franţa (...) nu e diferită de Romînia, nu m-am simţit niciodată străin. În America m-am simşit. Şi dureză un pic să treacă..."

Acum?

"Acum mă simt mai în largul meu aici decît în România; au trecut 10 ani de America. (...) Sunt, în cultura americană, un spirit de competiţie şi un sentiment de corectitudine care lipsesc în alte părţi... iar spiritul de competiţie crează valoarea! Şi nu e numai în sistemul academic ci şi în cel economic (...) În final, orice sistem care nu e bazat pe competiţie o să producă mediocritate"   




1 comentarii:

Anonim spunea...

Deci la google a ajuns fostul meu coleg din generala!Eu credeam c-a ramas la MIT.Bravo Alex, felicitari!

Trimiteți un comentariu

.