"N-am plecat, de fapt, din România..."

| |

Pe Alin Fumurescu l-aţi ascultat ieri povestind cum întâmplarea l-a determinat să plece în America, după ce absolvise, la Cluj Napoca, facultăţile de medicină şi filosofie. "Îţi doreai pe vremea aceea să pleci?". "Oh, nu! N-am avut niciodată dorinţa de a pleca!". "Şi-atunci, totuşi, cum de s-a întâmplat?...", am mai întrebat eu. "Absolut din întâmplare!", a fost răspunsul.

Astăzi, Alin Fumurescu este lector în filosofie politică în Departamentul de Ştiinţe Politice al Universităţii Indiana din Bloomington (asta tot ieri aţi aflat, dacă aţi ascultat emisiunea - dacă nu, e momentul s-o faceţi :-)  ) "(...) Filosofia politică este ceva relativ deosebit de restul ştiinţelor politice (...), practic este filosofie dar o filosofie care se interesează de politică."

Şi, deşi nu este un aventurier, s-a aventurat, totuşi, pe un afluent necartat al Amazonului. "Un vis din copilărie...împreună cu un alt prieten, cu care împărtăşeam aceleaşi visuri în copilărie, ne-am hotărât să plecăm în Amazon. Şi ,(...) într-adevăr, am ajuns pe un  afluent (...) al Amazonului pe unde nu mai ajunsese nici un om alb niciodată."  





Acesta este Alin Fumurescu. A făcut medicina, a terminat şi filosofia dar şi două masterate în ştiinţe politice. A scris şi două piese de teatru, una jucată la Teatrul Naţional din Târgu Mureş şi alta la Naţionalul din Cluj Napoca. Iar din 2005, cum spuneam ceva mai sus, predă filosofie politică la Universitatea Indiana din Bloomington. Unde îi place şi de unde n-ar vrea să plece, chiar dacă din acest motiv are "o mică discuţie în familie...." Căci Alin Fumurescu iubeşte oraşele mici , de genul Bloomington, care este "ca un fel de oază (...) Are avantajul că atunci când mergi la pescuit ai de-a face cu America profundă, care are şi ea farmecul ei şi după aceea te-ntorci la Bloomington, unde poţi să mergi la operă, la o conferinţă despre Platon, şi-aşa mai departe...". Sau, pur şi simplu, cum tot el scria pe blogul Voxpublica, "când mă satur de stat pe canapea, mă caţăr pe munţi sau leşin de căldură prin deşert".



Sierra Nevada
...Alin, undeva în plan îndepărtat, la intrarea într-un sequoia...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.