Adina Brădeanu 9 octombrie 2013

| |


Adina Brădeanu trăieşte în Oxford, în Marea Britanie, dar inima ei este în România. Două limbi, două lumi – pe scurt, despre asta este vorba. Printre altele, Adina Brădeanu se ocupă de achiziţia de carte românească pentru Bodleian Library din Oxford. Mai jos: "Duke Humphrey Library, cea mai veche secţiune a Bodleian Library: cinci minute petrecute străbătând-o pot schimba culoarea unei zile".

 
Este pasionată de filmul documentar, a arhivat poveştile oamenilor care au lucrat înainte de Revoluţie la Sahia. Iar această fotografie:
 reprezintă "trecutul în clişee corecte politic - revista Cinema, anii 80".
Cu Adina Brădeanu am un loc în comun: 
Dar aici, la Născut în România, Adina îşi aminteşte de copilăria mică şi de Corabia. Anii '70.

"În ultimul meu an în ţară, la Muzeul Ţăranului Român, am lucrat - în vreme ce eram însărcinată - la o expoziţie despre maternitate care a inclus şi panoul din imagine; vara trecută l-am regăsit în sala MŢR în care mi-am condus fiica de 13 ani la un atelier de poveşti":

 
"Shaun Tan - The Arrival: pentru mine, una dintre cele mai frumoase poveşti vizuale despre dezrădăcinare, străinătate, reaşezare": 


.