Carmen Dominte: Eu sunt din Romania

| |


Carmen Dominte (n. 06.06.1972) este poetă, dramaturg şi lector la Universitatea Hyperion.

Îmi amintesc mai mult lucrurile frumoase din viaţa mea comunistă, dar perioada a fost sumbră. Eu eram copil, cei din jurul meu încercau să mă protejeze, dar tot nu puteau schimba frigul cu căldura sau întunericul cu lumina. Îmi spuneau: „E frumos să citeşti la lumânare, aşa citea şi Eminescu”.

Comunismul a însemnat mult mai mult decât neajunsurile de care am avut parte. A însemnat o îngrădire a gândirii. O privaţiune spirituală a fiecăruia dintre noi. N-am fost lăsaţi să visăm. Dacă ar fi continuat, viaţa mea ar fi fost din ce în ce mai sumbră.
Una dintre piesele sale se intitulează „Eu sunt din România” şi reflectă chiar neputinţa de a visa a unei femei marcate de comunism. Acţiunea se desfăşoară în momente diferite – înainte şi după 89. Carmen Dominte a ales câteva evenimente pe care le consideră reprezentative pentru istoria noastră recentă, şi anume:
1. 21 mai 1981 - Dumitru Prunariu a zburat în spaţiul cosmic
2. 7 mai 1986 - victoria echipei Steaua în Finala Cupei Campionilor Europeni la Fotbal
3. Mai 1987 - vizita tovarăşului Mihail Gorbaciov împreună cu tovarăşa Raisa Maximova la Bucureşti
4. Mai, iunie 1990 - perioada manifestaţiilor din Piaţa Universităţii şi prima mineriadă
5. 1 octombrie 1992 - primul concert al lui Michael Jackson la Bucureşti



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.