"Repartiţia (...) era un drum inevitabil"

| |

Într-un timp şi într-o ţară în care modelele aproape că lipsesc cu desăvârşire, un eseu despre profesorul model este ca o gură de oxigen.
În urmă cu vreo trei luni, Daniela Bogdan, invitata mea de astăzi, îmi arăta cu emoţie un sms primit de la o fostă elevă.
Scria aşa: "V-am sunat să vă urez "La multi ani!" (n.m. tocmai fusese ziua Danielei). Am avut de scris un eseu la pedagogie despre "profesorul model" şi am scris despre dumneavoastră".
Şi-atunci am fost curioasă, recunosc!, să aflu ce-o face aşa se specială pe Daniela Bogdan ( pe lângă faptul c-a terminat chimia şi, deci, sunt subiectivă :-) şi că pregăteşte bine, măsurabil în medalii, olimpici la chimie). Şi-aşa s-a născut emisiunea de astăzi.


În Parlamentul European (din păcate, doar în vizită...)
Am aflat întâi că şi-a ales chimia pentru că i-a plăcut. "Pentru că are o logică internă", spune Daniela. Dar şi pentru că a avut, la rândul ei, un model. Un profesor. Adică o profesoară, "foarte bine pregătită", doamna Veronica David, " o întâlnire din care am învăţat foarte multe", mai spune Daniela Bogdan, "şi cum să fiu profesor mai târziu, dar mai ales cum să nu fiu profesor...."

Daniela Bogdan este astăzi inspector general în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, specialitatea chimie.

La birou
Şi antrenor de olimpici, pe care nu de puţine ori i-a dus până în fazele internaţionale. Ceea ce nu se simte din CV, deşi stă scris acolo, este că ceea ce-i face pe ei câştigători, dincolo de talentul lor nativ, este şi talentul ei nativ în a le fi model.


Întoarcerea de la olimpiada internaţională de chimie de la Moscova, 2007
                   "O poză-amintire făcută de olimpicii lotului lărgit şi pe care mi-au trimis-o în semn de mulţumire"


7 comentarii:

Anonim spunea...

Intr-adevar o femeie fascinanta. Te motiveaza si te captiveaza. Un profesor dur, dar un om bland.

Anonim spunea...

Complet incompetenta pentru postul care il ocupa in Minister si complet incapabila sa-si asume responsabilitatile propriilor fapte !!!!

nu stie nici macar sa emita o adeverinta , si de ce se emit aceste adeverinte ???!!!

Sa-i fie rusine si celor care au pus-o in acest post !

Livia spunea...

Extrem de impresionant sa-ti aud vocea dupa atat de multi ani! - si ceea ce povestesti. Te felicit pentru tot ceea ce reusesti sa faci! Esti un om extraordinar!
Iti multumesc pentru minunatele minute pe care le-am trait ascultandu-te.Sper sa fi simtit "caldura" de care vorbeai si la liceul la care am fost colege.
Mult succes tie, in continuare, familiei si, in special lui Andrei!
Livia

Cristina Nita spunea...

O femeie deosebita, foarte sufletista si foarte ambitioasa. Am avut placerea sa intalnesc trei femei deosebite: Daniela, Livia si Ioana Stoica. Urmaresc aproape tot timpul realizarile profesionale ale Danielei si Ioanei Stoica si marturisesc ca mi-aş dori sa se vorbeasca mai mult despre ele, despre efortul lor de a aduce performanta in randul tinerilor pe care ii pregatesc.
Mult succes in continuare!
Cristina

Anonim spunea...

o profa exceptionala

Anonim spunea...

Acum in 2013 chiar astazi 11 mai a avut loc etapa judeteana a concursului ,,Raluca Ripan''.Dna Daniela Bogdan a scris aceste subiecte pentru concurs,fara sa se gandeasca ca scrie pentru clasa a VII-a.Subiectele,ca in fiecare an, au fost foarte grele si la un nivel foarte ridicat de clasa a IX-a.Cred ca nici dansa nu le poate rezolva singura.Mai ganditi-va inainte sa compuneti subiecte pentru un concurs!Sper sa-mi vizualizati comentariul si ca dna Daniela Bogdan sa-mi asculte sfatul,sa nu mai scrie subiecte pe care nici ea nu le poate rezolva. Cu sinceritate un elev,care a participat la aceasta etapa judeteana a concursului in judetul Arges!

Anonim spunea...

Olimpiade? Posibil....Cata munca depun copii? Dar despre doamna, Bogdan Daniela da cu d mic, stie oare cineva ca nu stie deloc a se comporta? Ca legile moralei, comportamentul dumisale lasa de dorit? Stimata Daniela Bogdan a fi inspectoare nu inseamna nimic. Intai esti om, apoi ai o meserie care ar trebui sa te reprezinte. Dar pe tine te reprezinta sefia! Din nefericire pentru tine, fara sa sti,te-ai intalnit cu mama unui copil pe care l-ai insotit la o olimpiada pe tara. L-ai avut elev la clasa de excelenta, ore pentru care ai fost platita. Te-ai mandrit si ai obtinut beneficii , hai sa vorbim serios, inclusiv gradatii de merit, si avansari la care si-a adus si el aportul. Si crede-ma nu ai avut nici un merit in pregatirea lui. A muncit pe branci. Ca asta uitati voi toti, munca copilului. Apoi copiati diplome si obtineti beneficii. Dupa ani te-am reintalnit si am gasit in tine o femeie plina de ifose si careia nu-i mai ajungeai la nas. Lasa-te Daniela de meserie ca nu-i pacalesti pe toti.

Trimiteți un comentariu

.